Звіт директора
Ужгородської гімназії №14 Ужгородської міської ради
Легези Оксани Іванівни
про роботу педколективу за 2020-2021 навчальний рік
Підбиваючи підсумки роботи гімназії за 2020-2021 навчальний рік, потрібно зауважити, що працювати доводилось в екстремальних умовах, в умовах карантинних обмежень, проводячи дистанційні уроки, враховувати у роботі лист Міністерства освіти і науки України від 27.04.2021 № 1/9-218 «Про організоване завершення 2020/2021 навчального року та реалізацію Закону України «Про внесення змін до Розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних і економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» щодо окремих питань завершення 2020/2021 навчального року». Продовжується впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», якісної перепідготовки педагогічних працівників нашого закладу в умовах реформування галузі освіти, перегляду та оновлення навчальних програм, підручників, усього навчально-методичного комплексу, необхідного для успішного функціонування та розвитку сучасної школи, створення нового освітнього середовища шляхом:
- розроблення освітньої програми закладу (щороку);
- неухильного виконання Колективного договору між адміністрацією та профспілкою;
- розроблення стандартів щодо створення належних умов розвитку для дітей з особливими потребами;
- облаштування школи меблями, обладнанням і дидактичним матеріалом, необхідним для впровадження компетентісного навчання.
Ухвалений Закон «Про освіту» регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти.
Всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору – є метою освіти.
Початкова освіта здобувається у закладі освіти за місцем проживання дитини. Разом з тим, відповідній територіальній громаді безпосередньо або через її представницький орган надано право приймати обґрунтоване рішення про доцільність здобуття дітьми початкової середньої освіти у закладі освіти іншого населеного пункту.
- Підвищення рівня організації навчально-виховного процесу
Упродовж 2020-2021 навчального року робота педколективу була спрямована на створення комфортного освітнього середовища для дітей. Станом на 1 вересня 2020 року до навчання приступили 201 учень. Кількість учнів станом на 23.12.2020. – 200 учнів. На кінець навчального року кількість учнів – 197.
Освітня функція Ужгородської гімназії №14 передбачає, в першу чергу, засвоєння знань, формування спеціальних і загально-навчальних умінь і навичок. У відповідності з освітньою функцією вони повинні стати надбанням особистості, ввійти в структуру її досвіду. Найповніша реалізація цієї функції повинна забезпечити повноту, систематичність і усвідомленість знань, їх міцність і дієвість. Знання повинні бути належним чином впорядковані, набуваючи все більшої стрункості й логічної впорядкованості, щоб нові знання випливали з раніше засвоєних і прокладали шлях до наступних знань.
Процес навчання поряд з освітньою реалізує й виховну функцію, формуючи в учнів світогляд, моральні, трудові, естетичні, етичні уявлення, погляди, переконання, способи відповідної поведінки і діяльності в суспільстві, систему ідеалів, відношень, потреб, фізичну культуру, тобто сукупність якостей особистості.
Між освітою і вихованням існує не однобічний зв’язок: від навчання до виховання. Процес виховання при правильній організації негайно виявляє благодатний вплив на навчання, оскільки виховання дисциплінованості, організованості, суспільної активності та інших якостей створює передумови для більш активного й успішного навчання. Власне, без належної вихованості учнів ефективний процес навчання неможливий. Таким чином, головне завдання педагогічного колективу Ужгородської гімназії №14 – в повній мірі поєднати реалізацію всіх аспектів у навчанні:
– системою уроків, які передбачають завдання освіти, виховання і розвитку учнів;
– змістом діяльності учителя і учнів, який забезпечував би реалізацію всіх трьох видів завдань;
– різноманітністю методів, форм і засобів навчання;
– в процесі контролю і самоконтролю навчання і при аналізі його результатів, причому одночасно оцінюється якість реалізації всіх функцій, а не однієї з них.
Враховуючи потреби учнів, бажання батьків та можливості школи у 5-9 класах налагоджена робота факультативів для музично обдарованих учнів «Музична грамота, сольфеджіо», «Хоровий спів» та «Музичний інструмент». Вивчається мова нацменшин: російська мова. Варіативна складова навчального плану для початкової школи спрямована на збільшення годин на вивчення окремих предметів інваріантної складової як індивідуальних та групових занять з української мови та читання.
У 2020-2021 н.р. у 1-9 класах школи навчалося 201 учень, із них 1-3 класи оцінювалися вербально, 4-9 класи (132 учнів) закінчили начальний рік із такими результатами:
на високому рівні (10-12 балів) – 2 учні; 2 %
на достатньому рівні (7-9 балів) – 33 учні; 25 %
на середньому рівні (4-6 балів) – 97 учнів; 73 %
на початковому рівні (1-3 балів) – 0 учнів; 0 %
Як правило, гірші результати показують ті учні, які погано відвідували навчання.
Рівень досягнень учнів вивчався шляхом моніторингу знань, умінь і навичок з окремих предметів; проведення контрольних випробувань учнів.
У гіцмназії проводяться такі види моніторингу:
- Моніторинг виховного процесу (професійна діагностика, умови навчання в школі та дома, адаптація учнів до навчання; пізнавальні процеси, інтереси учнів, соціальний статус учнів, адаптація учнів 1-х, 5-го кл. до навчання).
- Моніторинг результативності навчально-виховного процесу (динаміка навчальних досягнень учнів, кількісні показники учнів випускних класів);
- Моніторинг роботи з обдарованими учнями (участь у конкурсах, олімпіадах);
- Методичний моніторинг (кадрова забезпеченість навчального закладу; кількісно-якісний склад вчителів; розподіл педагогічних працівників за віком; динаміка якісної зміни кваліфікаційних категорій).
Завдання, яке ставив перед собою педколектив на 2020/2021 н.р.:
– продовження впровадження основних положень НУШ в початковій школі;
– створення організаційних умов для забезпечення безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
– залучення вчителів до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації шкільної науково-методичної проблеми: „Створення ситуації успіху для розвитку ключових компетентностей особистості та її самореалізації ”
– забезпечення соціального захисту дітей пільгових категорій;
– вияв недоліків, труднощів і перевантажень у роботі педагогічного колективу та запобігання їм;
– створення умов для формування особистості громадянина України, якому притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення цінності свободи, прав людини відповідальність, готовність до компетентної участі в громадському житті;
– формування здорового способу життя учня;
– побудова єдиного інформаційного освітнього простору, який максимально сприятиме становленню випускника як компетентної, соціально інтегрованої та мобільної особистості.
Згідно річного плану роботи школи протягом 2020-2021 навчального року було вивчено:
- Основи здоров’я в початкових класах/формування навичок учнів щодо збереження здоров’я та життя в надзвичайних ситуаціях
- Виховний аспект уроку, як засіб формування духовного здоров’я учнів.
- Емоційна нестійкість дитини. Психологічний супровід адаптації до нових умов навчання учнів 1 – х класів НУШ.
- Партнерство родини та школи у формуванні творчого потенціалу та розвитку дитини в умовах становлення інформаційного суспільства.
- Біологія / стан викладання.
- Історія України / стан викладання.
- Хід атестації педагогічних працівників у 2020-2021 навчальному році.
8.Робота класних керівників, щодо профілактики правопорушень та злочинності, СНІДу, наркоманії, алкоголізму.
- Запобігання протидії домашньому насильству.
- Про сумлінне виконання працівниками школи своїх посадових обов’язків.
- Удосконалення самоосвіти вчителя.
- Про дотримання працівниками школи у 2020-2021 н.р. Правил охорони праці, протипожежної безпеки, техніки безпеки.
Упродовж 2020-2021 н.р. в основу планування виховної роботи покладено духовний розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, оволодіння народною мораллю, етикою, культурою, правами і обов’язками громадянина України. Протягом навчального року виховна робота школи проводилася за напрямками: громадянське, патріотичне, трудове, художньо-естетичне, моральне, екологічне виховання, формування здорового способу життя, превентивне виховання, сприяння творчому розвитку особистості. Робота планувалась та проводилась з урахуванням виховних планів роботи класних керівників.
Учні школи приймають активну участь в організації та проведенні загальношкільних свят. Така форма роботи ефективна: школярі вчаться організовувати свій час, спілкуватися з однолітками в різних ситуаціях, вирішувати будь-які проблеми разом з товаришами. Традиційно у школі проходили свята Дня учителя, новорічні свята, День Святого Валентина, свято 8 Березня та інші. В зв’язку із карантином у ІІ семестрі не могли відбутися День ромів, День матері, День захисту дітей. Традиційними у школі є свята першого та останнього дзвоника, прощання з букварем, пісенні вернісажі, години пам’яті жертв голодомору. Але у ІІ семестрі вони проводились дистанційно, презентації виставлені на вебсайті гімназії. До роботи залучаються учні з 1 по 9 клас, які працюють по мірі можливості виконуючи кожен свою роботу.
Система гурткової роботи спрямована на розвиток творчості учнів, талантів, їх здібностей, здорового способу життя, формування естетичного смаку на задоволення потреб учнів щодо реалізації їх особистості. Завдання керівників гуртків, класних керівників – збагатити, зберегти а також розвинути обдарування дитини. Система гурткової роботи школи динамічна – деякі гуртки працюють багато років, деякі рік. Це залежить від бажань і потреб учнів. В минулому навчальному році працювали гуртки: «Умілі руки», «Ман талантос», «Спортивний», «Драматичний», «Танцювальний», «Вокальний» та «Інструментальний».
Випускник початкових класів має знання, уміння та навички, передбачені стандартом початкової освіти. Він має навички навчальної діяльності, культуру поведінки і мови, основи особистої гігієни і здорового способу життя.
Випускник базової основної школи володіє певними якостями і вміннями на рівні вимог державних освітніх стандартів успішно засвоює загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану; має систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного); володіє основами комп’ютерної грамотності; знає свої громадянські права і вміє їх реалізувати;оцінює свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; веде здоровий спосіб життя.
Правовиховній роботі школа приділяє особливу увагу. Робота проводиться у двох основних напрямках: просвітницькому та профілактичному. В цьому значну роль відіграє спільна діяльність школи та працівників кримінальної міліції у справі з неповнолітніми. Стали традиційними спільні рейди в сім’ї, що потребують особливого контролю. Щороку проводиться Тиждень правової освіти, під час яких учні зустрічалися з працівниками нової поліції.
Значну роль у правовиховній роботі відіграють органи учнівського самоврядування. На засідання запрошуються учні, які мають проблеми з поведінкою, систематичні спізнення, не виконують правил для учнів. Не залишаються поза увагою діти, які складають так звану групу ризику. Щорічно учні є учасниками благодійної ярмарки по збору коштів для воїнів АТО батальону Донбас.
Але в роботі з профілактики правоопорушень є чимало недоліків як в діяльності класних керівників, так і в школі в цілому. Необхідно тісніше знайомитися з неблагополучними сім’ями, залучати дітей до навчання, проводити профілактичну роботу у мікрорайоні школи, вчасно інформувати адміністрацію школи та відповідні правоохоронні органи щодо виявлення випадків неналежного ставлення батьків до виконання своїх обов’язків.
Традиційними в цьому навчальному році були такі форми та види роботи з батьками:
– батьківські збори (проведено 4 засідання);
– засідання Ради профілактики – проведено 4 засідання.
Вирішувались питання: організованого початку навчального року; вироблення освітньої програми на навчальний рік; організація харчування учнів школи, організація харчування дітей пільгових категорій та організація харчування у ГПД; попередження проявів булінгу; відвідування учнями школи; організація та проведення новорічних та різдвяних свят; роботу школи щодо попередження правопорушень та злочинності серед учнів; надання новорічних подарунків дітям пільгових категорій.
Профорієнтаційну роботу в школі проводять учителі, класні керівники, інші члени педагогічного колективу:
а) у процесі вивчення предметів трудового циклу та інших навчальних предметів;
б) під час позакласної виховної роботи, відвідування ярмарку професій.
Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам. Вони протягом тривалого часу спостерігають за учнями свого класу, вивчають їх індивідуальні особливості, інтереси, здібності й нахили, контактують з батьками, знають виховний потенціал кожної сім’ї. Це дає їм змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні.
Аналіз підсумків минулого року показав, що педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету та завдання поставлені на початку навчального року. Адже Нова українська школа – це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини, це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа.
Сукупність цих вимог при побудові процесу навчання підносить його на якісно новий рівень, при якому комплексно реалізуються завдання, що стоять перед закладом.
- Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази
Найважливішою справою керівника є створення належних умов, забезпечення світлового, температурного режиму, санітарного стану, зміцнення та модернізація матеріально – технічної бази, тому ці питання знаходяться на особистому контролі.
З метою збереження та зміцнення матеріально-технічної бази для покращення навчально-виховного процесу було здійснено ряд заходів по зміцненню матеріально-технічної бази школи. Зокрема, за небюджетні кошти відбулася реконструкція аварійного сараю, на його місці сучасний новий клас на 45 м2.
Напередодні нового навчального року за кошти держави було:
- Забезпечено учнів 1-го класу підручниками;
- Створення нового освітнього простору для першого класу, таким чином, що вчитель має можливість спостерігати за діяльністю в усіх осередках, діти мають можливість безпечно перемішуватися і мають місце для зберігання особистих речей:
- осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями (для кожного учня одномісні парта і стілець);
- осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, комп’ютером, полицями, шафами для зберігання дидактичного матеріалу;
- придбання дидактичного матеріалу;
- створення дитячої класної бібліотечки;
- використання Лего – 6 цеглинок;
- наявність куточка живої природи;
- наявність змінного тематичного осередку – стенду;
- придбання комп’ютерного обладнання (ноутбук, інтерактивний проектор, багатофункціональний пристрій, екран, ламінатор);
- придбання нової аудиторної магнітно-крейдової стаціонарної дошки;
- наявність відкритих шаф для зберігання дидактичного матеріалу.
- Проведення класних батьківських зборів за тематикою щодо організації освітнього простору НУШ; проведення засідань педради за тематикою «Психологічний супровід адаптації до нових умов навчання учнів 1-го класу НУШ».
Для дитини з особливими освітніми потребами, яка навчається за індивідуальною програмою для сліпих дітей, забезпечено корекційно-розвиткові заняття: корекція емоційно-вольової сфери та самооцінки з психологом; навчання ведеться за системою Брайля.
Напередодні Нового року учням пільгових категорій було придбано шкільну форму.
Щоденно учні пільгових категорій (діти під опікою, малозабезпечені, багатодітні і т.д.) забезпечуються відповідними сніданками та полуденками.
Готуючись до літніх канікул закладом освіти були придбані матеріали та проведено роботи:
- нові меблі для кухні-роздаткової, дрібний кухонний інвентар для виконання вимог по впровадженню НАССР;
- придбано панелі для облаштування стін в одному із класних приміщень;
- замінено ряд електроламп на нові енергозберігаючі Лед-лампи;
- вчасно та в повній мірі оплачуються всі комунальні послуги та енергозатрати по утриманню навчального закладу згідно з нормативами СЕС;
- приміщення котельні гімназії відремонтовано, поштукатурено за літній період та утримується в належному стані.
Заклад забезпечено в достатній кількості канцтоварами, миючими та дезинфікуючими засобами.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори гімназії поступово поповнюються стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями та працівниками школи, своєчасно обрізуються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, періодичне винесення сміття з території школи.
Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.
За підтримки БФ «Проекту ТАЧ» проведені косметичні ремонти у класних приміщеннях. Реконструйовано на місці старого аварійного сараю приміщення на 45 м2, що зараз використовується як класне приміщення.
Забезпеченість приміщень закладу меблями потребує оновлення. В даний період продовжується вирішення питання оснащення приміщення 1-го класу для Нової української школи у 2021-2022 н.р. Проводиться виділення коштів для закупівлі дидактичного та методичного матеріалу. Навчально-матеріальна база гімназії № 14 та технічні засоби навчання раціонально використовуються у навчально-виховному процесі.
Основні проблеми:
– відновлення огорожі з боку ромського табору після пожежі 18.06.2021.
– зрізання обгорілих дерев на теиторії;
– не вистачає складського приміщення;
– потребує дообладнання матеріально-технічна база навчальних кабінетів, спортивно-ігрового майданчика;
– є потреба у впорядкуванні спуску від тротуару до школи (асфальтове покриття).
- Забезпечення школи кваліфікованими педагогічними кадрами
Усього педпрацівників |
Фахова освіта |
Кваліфікаційна категорія |
Відповідає займаній посаді посаді |
Педагогічні звання |
|||||||||||||
Вища маг/спец. |
бакалавр |
Молодш. спец.
Мол. спец. |
Заг. середня |
спеціаліст |
ІІ категорія |
І категорія |
вища |
Вихователь-методист |
Старший учитель |
Старший військ .кер. |
Учитель-методист |
|
|||||
15 |
13 |
1 |
0 |
0 |
3 |
2 |
3 |
6 |
1 |
0 |
4 |
0 |
2 |
|
|||
Кадрове забезпечення освітньої діяльності гімназії здійснено у повній відповідності з робочим планом навчального закладу. Навчально–виховний процес забезпечують 15 педагогічних працівників. Розстановка кадрів здійснюється відповідно до фаху та їх компетенції.
Наукова-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання вчителів початкових класів та ГПД: «Формування в учнів ключових компетентностей
в умовах інноваційної освіти», проведені засідання методоб’єднання вчителів початкових класів, відкритих уроків та виховних заходів.
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів.
Протягом навчального року вчителі початкових класів працювали творчо, наполегливо, ефективно та результативно.
В 2020/2021 навчальному році робота методичного об’єднання була спрямована на:
- розвиток професійної компетентності педагога;
- формування ключових компетентностей молодших школярів;
- використання інтерактивних методів на уроках в початковій школі;
- підвищення ефективності уроку через диференціацію і особистісно-зорієнтований підхід до навчання;
- розвиток творчих здібностей дітей;
- адаптацію 6-річних дітей до навчання у школі;
- індивідуальні заняття із слабко встигаючими учнями;
- створення на уроці позитивного емоційного мікроклімату, уміле використання різноманітних засобів стимулювання дитини;
- організацію ігрової діяльності молодших школярів;
У шкільному методичному об’єднанні 4 вчителів початкових класів та
1 вихователь ГПД .
Протягом року було сплановано та проведено 6 засідань МО.
Перше засідання відбулося 02 вересня 2020 року у формі методичної наради на тему: «Інструктивно-методична нарада», де голова МО Пахзуханич Р.В. зробила аналіз роботи МО за минулий навчальний рік. Були визначенні завдання та затверджений план роботи МО на 2020-2021 рік.
Друге методичне об’єднання відбулося 15 листопада 2020 року, відвідування відкритого уроку з математики в 1 класі.
Тема: Число і цифра 9. Вчитель: Картова Н.М.
Третє засідання відбулося 18 грудня 2020 року. Відвідування виховної години ГПД (1-3 кл.) Тема: Зимові свята в Україні. Практична робота: Виготовлення новорічної листівки. Вихователь ГПД: Терпак Т.М.
Четверте засідання відбулося 28 січня 2021 року. Відвідування відкритого уроку з предмету «Я досліджую світ» (3 клас). Тема: Вулкан у банці. Вчитель: Гвоздецька Т.В.
П’яте засідання відбулося 25 лютого. Відвідування відкритого уроку- заходу з літературного читання для учнів початкової школи (1,2,3,4 класи) . Тема:150 років з дня народження Лесі Українки. Вчитель: Пазуханич Р.В.
Шосте засідання відбулося 14 квітня 2021 року. Відвідування відкритого уроку з образотворчого мистецтва (2 клас). Тема: Великодні традиції в Україні. Малювання писанки. Вчитель: Шутяк С.Л.
Окрім відкритих уроків учні та вчителі початкової школи приймали активну участь у тематичних тижнях:
- тиждень математики ( виготовляли газету «Математика очима дітей», були учасниками математичної вікторини;
- брали участь у команді брейн-рингу під час проведення тижня
« Подорож країнами світу»;
- 9 лютого 2021 року вчителі Гвоздецька Т.В. та Пазуханич Р.В. провели виховний захід до Дня безпечного інтернету для молодших школярів;
- 20 травня до Дня вишиванки Гвоздецька Т.В. провела виховний захід для учнів початкової школи, а Пазуханич Р.В. організувала флешмоб «Моя сорочка вишивана» для всіх учнів школи та педагогічного колективу.
Також на засіданнях обговорювали ті платформи, якими вчителі користувались для дистанційного навчання. Всі вчителі використовували Viber, Mesenger. Платформу Zoom вчителі опанували та проводили конференції мїж собою. Кожен вчитель прозвітував про результативність навчальних досягнень учнів за 2020-2021 рік, які проводились дистанційно.
На засіданнях розглядалися найактуальніші питання щодо навчання та виховання молодших школярів НУШ а саме:
- Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.
- Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів.
На засіданнях методичного об’єднання розглядалися найрізноманітніші проблеми навчання і виховання. Кожним членом методоб’єднання протягом 2020-2021 навчального року були проведені відкриті уроки з використанням інноваційних технологій та відкриті виховні заходи. Всі вчителі протягом навчального року працювали над самовдосконаленням педагогічної майстерності, члени методичного об’єднання брали активну участь у дистанційних засіданнях міських методичних об’єднань, вебінарах та zoom конференціях.
Також всі вчителі, для підвищення педагогічного розвитку, реєструвалися та проходили онлайн-курси для вчителів початкової школи по завершенню яких отримали сертифікати.
Протягом 2020/2021 навчального року вчителі-предметники працювали творчо, наполегливо, ефективно та результативно. У методичному об’єднанні 9 вчителів: Легеза О.І. – вчитель зарубіжної літератури, Великданова І.П. – вчитель математики та інформатики, Рошко В.В. – вчитель природознавства, хімії, біології, Паращук Р.Ю. – вчитель української мови та літератури, Семенюк В.Т. – вчитель фізичної культури, Гаврилець Н.М. – вчитель музичного мистецтва, Стойка Р.Й. – вчитель історії та географії, Данканич Н.В. – вчитель англійської мови, Блецко Г.І. – вчитель фізики, Сорока С.Ю. – вчитель російської мови.
Члени методичного об’єднання в 2020/2021 н.р. працювали над темою «Впровадження інноваційних технологій як засіб підвищення якості навчального процесу та формування ключових компетентностей учнів», адже фундаментальність освіти – не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності, як уміння вчитися, здоров’язбережувальна, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, інформаційно-комунікативна.
Робота методичного об’єднання була спрямована на:
- Забезпечення засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів;
- Організацію обміну досвідом серед членів МО з метою подальшої успішної педагогічної діяльності;
- Забезпечення постійного засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики; поширення власного педагогічного досвіду;
- Виявлення, пропагування та здійснення новітніх підходів до організації навчання та виховання;
- Підвищення рівня загально- дидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально виховного процесу.
У 2020-2021 н.р. було сплановано і проведено 7 засідань МО вчителів-предметників згідно затвердженого графіку, на яких розглядалися найрізноманітніші проблеми навчання і виховання. На першому засіданні МО, яке відбулося 28 серпня 2020 року, були визначені основні напрямки методичної та виховної роботи закладу на 2020-2021 н.р. Обговорена та затверджена методична проблема МО вчителів-предметників та особисті науково методичні проблеми вчителів. Присутні були ознайомлені із Наказом про організацію освітнього процесу МБНРЦ у 2020-2021н.р.
Закінчилось перше засідання виступом Великданової І.П. про особливості мотивації школярів до навчання та розлянуті більш дієві способи мотивування школярів до навчальної діяльності.
На засіданнях МО розглядалися і обговорювалися теми – «Модернізація навчально – виховного процесу шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій»,«Використання інноваційних технологій в сучасних умовах розвитку сучасної освіти» та наочно демонструвалися основні переваги інтерактивних технології навчання, та використання їх в педагогічній діяльності, необхідність інтеграції навчальних дисциплін з метою успішного формування необхідних компетентностей учнів. Були висвітлені переваги та форми інтегрованого навчання, обговоренні умови для ефективного проведення та алгоритм оцінювання бінарного уроку. Керівник МО Великданова І.П. наголосила на необхідності створення власного кабінету на освітніх платформах «Наурок», «Всеосвіта», з метою поширення власного педагогічного досвіду серед спільноти освітян України.
Були проведені всі заплановані тижні. Дати проведення були змінені в зв’язку з впровадженням карантину.
Графік відкритих уроків 2020-2021 н.р.
№ |
ПІБ |
Предмет |
Клас |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Легеза О.І. |
зар. література |
5-9 |
Тиждень казки. |
листопад |
2 |
Рошко В.В. |
біологія |
7 |
Тиждень природи і здоров’я |
6-10 квітня |
3 |
Сорока С.Ю. |
рос.мова |
5-9 |
Тиждень казки |
грудень |
4 |
Блецко Г.І. |
фізика |
7-9 |
Цікава фізика |
квітень |
5 |
Данканич Н.В. |
англ.мова |
5-9 |
Тиждень «Подорожі по світу» |
лютий |
6 |
Гаврилець Н.М. |
муз.мистецтво |
6 |
Міське МО вч. музичного мистецт |
листопад |
7 |
Стойка Р.Й. |
історія |
8 |
«Закарпаття після І Світової війни» |
січень |
8 |
Великданова І.П. |
математика |
5 |
Тиждень математики |
грудень |
9 |
Паращук Р.Ю. |
українська м. та літ. |
5-9 |
Тиждень казки |
грудень |
Вчителем інформатики був проведений тиждень «Безпечний інтернет».
Терпак Т.М., психолог гімназії, на засіданнях МО презентувала присутнім шляхи подолання дитячого страху перед усними відповідями; члени МО доповнили доповідь цікавими практичними іграми та вправами. Обговорювались результати моніторингових досліджень якості знань учнів 5-9 класів.
Обговорення теми: «Психологічний аспект взаємовідносин учителів із учнями» проводилось у формі психолого-педагогічному брейнстормінгу. На засіданні були розглянуто етапи розвитку емоційного інтелекту та його місце в структурі психічної діяльності дітей з ООП (доповідачем була Терпак Т.М.); присутні були ознайомлені з методиками та практичними прийомами для створення позитивного психологічного клімату в школі (доповідач соціальний педагог Терпак Т.М.).У нестандартній ігровій формі пройшов тренінг «Емоційна компетентність сучасного вчителя», який провела із членами МО Великданова І.П. Тренінг був насичений різноманітними практичними психологічними вправами та тестами, на кшталт «Чи вмієте ви контролювати себе?», «Моя емоційна врівноваженість», «Кактус», «Передати одним словом», «Емоційна підзарядка», «Словник емоцій та почуттів». Члени МО були ознайомлені з методиками та практичними прийомами для створення позитивного клімату в школі та нестандартними прийомами для успішного завершення навчального року.
На заключному засіданні МО від 10.0.2021 року було підсумковим та спрямоване на опрацювання результативності діяльності вчителів- предметників у 2020-2021н.р. Так, Великданова І.П. провела анкетування із вчителями МО «Самооцінка вчителем власної навчально-виховної діяльності», Великданова І.П. звітувала про результати моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів за ІІ семестр та порівняльним аналізом навчальних досягнень учнів за І та ІІ семестр. Були підведення підсумки роботи МО за 2020-2021 н.р.; члени МО звітували про результативність роботи над особистою методичною проблемою.
Впродовж роботи МО постійно відбувався обмін досвідом, розглядались питання впровадження інноваційних технологій на уроках, співпраці учителя та учня. Педагоги плідно працювали над самовдосконаленням педагогічної майстерності, брали активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах та семінарах. Питання, що були винесені на засідання МО безумовно допомогли вирішити поставлені задачі і принесли позитивний результат в педагогічну діяльність кожного учителя.
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на достатньому рівні.
кількість педагогічних працівників – 15 , з яких 2- сумісники. |
кількість практичних психологів –1 (0,5 ставки) |
кількість медичних працівників –2 (0,5 ставки медсестри – вакансія ) і 0,5 ставки лікар. |
кількість педагогічних працівників за посадами : |
директор – 1,заступник директора -вакансія, педагог – організатор -2 по 0,5 ставки, вихователь ГПД-1 |
Під час карантину було налагоджено дистанційне навчання з використанням електронних освітніх платформ, безкоштовних онлайн-сервісів, відеоуроків та інших інтернет-технологій з урахуванням принципу здоров’язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перенавантаженню учнів в асинхронному режимі. Використовуються текстові редактори, Word, Viber, Facebook, сайт гімназії, телефонний зв’язок, аудіо та відеозаписи, що надало можливість забезпечити учням доступ до навчальних матеріалів. Більшість учнів підтвердили рівень знань за І семестр. Адміністрацією було укладено графік дистанційних перевірочних робіт та усних опитувань для контролю виконання завдань та засвоєння матеріалу. Згідно проведених дистанційних уроків навчальну програму було виконано у повному обсязі.
- дату завершення навчального року – 08 червня 2021.;
- про порядок і терміни видачі документів про освіту учням 9-х класів – 11 червня 2021. без проведення будь-яких масових заходів;
- кількість заяв на зарахування у 1-ші класи станом на 15.06.2021 року – 28 заяв. Станом на 26.08.2021 р. – 31 учень.
З метою підвищення кваліфікації вчителів у школі діє система курсової перепідготовки. Складено і погоджено перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та проходження атестації педагогічних працівників, що дає можливість охопити атестацією всіх учителів у п’ятирічний термін. При проходженні атестації враховується наступність у категоріях, званнях та нагород. На виконання наказу № 310-к від 22.10.2019 р. по управлінню освіти Ужгородської міської ради, договору із ЗІППО «Про надання освітніх послуг» на 2020 р. з пролонгацією на 2021 р., відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211, листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 року, листа Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти від 16.03.2020 №01-08/152 педагоги гімназії проходили 30-годинні курси підвищення кваліфікації при ЗІППО.
Орієнтовний план підвищення кваліфікації
педагогічних працівників Ужгородської гімназії № 14 на 2021 рік
АТВЕРДЖЕНО
|
Прізвище, ім’я
по батькові
педпрацівників
Курси
підвищення
кваліфікації
Форма
Вид
Обсяг
Суб’єкт
Строки
Вартість
1
Легеза
Оксана
Іванівна
Керівники закладів загальної середньої осв
Очна
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
09.11-
12.11. 2021
Безоплатний характер
2
Паращук Руслана
Юріївна
Учителі української мови та літератури
Очна
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
26.10-
29.10. 2021
Безоплатний характер
3
Рошко
Віктор Володимирович
Учителі біології
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
19.01.-
22.01. 2021
Безоплатний характер
4
Гаврилець
Надія Михайлівна
Педагоги організатори
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
08.06.-
11.06. 2021
Безоплатний характер
5
Данканич Наталія Василівна
Учителі англійської мови
Очна
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
16.11.-
19.11. 2021
Безоплатний характер
6
Великданова Ірина
Павлівна
Учителі математики
Очна
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
07.09.-
10.09. 2021
Безоплатний характер
7
Стойка
Роман Йосипович
Учителі історії України
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
23.02.-
26.02. 2021
Безоплатний характер
8
Терпак
Тетяна Михайлівна
Практичні психологи
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
19.01.-
22.01. 2021
Безоплатний характер
9
Семенюк Володимир Терентійович
Учителі фізичної культури
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
22.06.-
25.06. 2021
Безоплатний характер
10
Гвоздецька Таїсія
Василівна
Учителі початкових класів
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
27.04.-
30.04. 2021
Безоплатний характер
11
Пазуханич Руслана Василівна
Учителі початкових класів
Очна
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
28.09.-
01.10. 2021
Безоплатний характер
12
Шутяк
Світлана Ласлівна
Учителі початкових класів
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
20.04.-
23.04. 2021
Безоплатний характер
13
Картова
Неля Михайлівна
Учителі початкових класів
Дист.
Навчання за програмою підвищення кваліфікації
30 год
ЗІППО
20.04.-
23.04. 2021
Безоплатний характер
Основними формами організації освітнього процесу в закладі є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок, індивідуальне навчання.
Під час організації освітнього процесу педагогічні працівники використовують різні форми роботи, а саме: екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, інтерактивні уроки, інтегровані уроки, проблемні уроки тощо. Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Одним із засобів підвищення фахового рівня і педагогічної майстерності є щорічна атестація педпрацівників. Для якісного проведення атестації, об’єктивного оцінювання діяльності педагога, його загальнокультурного рівня при атестаційній комісії були створені експертні групи кожного фаху, до яких залучались найбільш компетентні, висококваліфіковані, методично грамотні педагоги. У 2020-2021 н.р. у школі атестувалося 3 педагогічних працівників: Рошко В. В., вчитель біології та природознавства, Стойка Р. Й., вчитель історії та правознавства та Терпак Т. М., практичний психолог. Двоє із них атестувалися на підвищення кваліфікаційної категорії, один – на присвоєння педагогічного звання «старший учитель».
Ужгородська гімназія № 14 має власний сайт, на якому висвітлюється життя гімназії, та відбувається соціальне партнерство з батьками учнів. Вчителі є активними учасниками різноманітних семінарів, конференцій та інших заходів, які були запропоновані управлінням освіти.
У закладі діє певна система методичної роботи, основними завданнями якої протягом року були:
– вивчення принципів розвитку української національної школи;
– збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури;
– вивчення теорії та досягнень науки з питань викладання предметів, володіння сучасними науковими методами;
– формування і розвиток соціально активної , гуманістично-спрямованої особистості;
– утвердження національної свідомості та духовної єдності громадян України.
Методична служба в гімназії – це цілісна, створена на наукових досягненнях, надбаннях передового досвіду й конкретному аналізі проблем учителів, система взаємопов’язаних заходів, дій і засобів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, на збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому, на досягненні оптимальних результатів навчання, виховання й розвитку конкретних учнів, класів. До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів.
Одним із дієвих засобів впливу на розвиток професіоналізму вчителя є систематична робота шкільних методичних предметних об’єднань. Методичні об’єднання активізували форми методичної та фахової підготовки кожного вчителя. Використання інтерактивних форм і методів, креативний підхід кожного вчителя сприяли підвищенню якості навчально-виховного процесу.
- Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних працівників
Керуючись програмою виховної роботи закладу з питань соціального захисту дітей та профілактики правопорушень, відповідно до пунктів річного плану виховної роботи та завдань, які були поставлені для вирішення у 2020/2021 навчальному році були проведені такі профілактичні та організаційні заходи:
- організоване безкоштовне харчування учнів з малозабезпечених сімей;
- сім’ї дітей пільгових категорій та сім’ї соціально незахищених категорій отримали одноразову матеріальну допомогу на придбання шкільного приладдя для дітей шкільного віку;
- протягом навчального року адміністрація закладу, класні керівники здійснюють обстеження матеріально-побутових умов проживання та навчання дітей пільгових категорій;
- проведено профілактичну роботу адміністрацією закладу та класним керівником з учнями 9-го класу. Неодноразово з батьками здобувачів освіти велась роз’яснювальні бесіди, але бажаного результату так і не здобуто;
- учні, які підлягають пільговим категоріям щороку, отримують додаткові подарунки на новорічні свята, для них управлінням освіти організовуються спеціальні новорічні ялинки у закладах культури;
- під постійним контролем адміністрації знаходяться і діти з неблагополучних сімей;
- майже всі учні пільгових категорій є учасниками громадського життя класу та гімназії, учасниками спортивно-масових заходів.
- Залучення педагогічної та батьківської громадськості до управління діяльністю, співпраця з громадськими організаціями
Найважливіше завдання сучасної школи – розвивати творчі здібності учнів, допомагати їм реалізовувати свої таланти. Всебічний і гармонійний розвиток особистості передбачає єдність її освіченості, вихованості, загального розвитку. Виходячи з завдань сучасної школи, процес навчання Ужгородської гімназії № 14 Ужгородської міської ради Закарпатської області покликаний забезпечувати три функції – освітню, виховну, розвиваючу.
Спільна діяльність адміністрації, педколективу та громадськості спонукає працювати ефективно в напрямку досягнення спільних цілей, винайдення власного шляху розвитку гімназії.
Заклад адаптується до нового середовища, постійно тримає в колі зору свій імідж та систему цінностей, що сприяє досягненню нових результатів освіти. Цьому сприяє взаємодія з органами батьківського та учнівського самоврядування.
Процес навчання поряд з освітньою реалізує й виховну функцію, формуючи в учнів світогляд, моральні, трудові, естетичні, етичні уявлення, погляди, переконання, способи відповідної поведінки і діяльності в суспільстві, систему ідеалів, відношень, потреб, фізичну культуру, тобто сукупність якостей особистості.
Педагогічний колектив школи працює над виконанням завдань національної програми «Освіта», Національної доктрини розвитку освіти.
Особливої уваги заслуговує багаторічна співпраця із БФ «Проекту ТАЧ», американськими благодійниками та кафедрою соціальної роботи УжНУ. Завдяки цьому покращується матеріальна база закладу, проводяться ремонти, облаштовано ігровий майданчик, шкільне подвір’я. Щороку студенти УжНУ проходять практику в нашому закладі.
Суспільний рейтинг навчального закладу визначається суспільною оцінкою мешканців мікрорайону, відгуками батьків, учнів, випускників закладу, громадськості, керівників установ та організацій мікрорайону щодо діяльності навчального закладу.
Батьки підтримують нововведення, які відбуваються в закладі, тому що вони позитивно впливають на розвиток дітей.
Вчителі вважають, що гімназія працює в інноваційному режимі, в учнів формується активна життєва позиція. Учні висловлюють своє задоволення тим, що вони навчаються саме в такому закладі.
- Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності гімназії
Скарги на діяльність гімназії відсутні. Діяльність навчального закладу відбувається згідно перспективного плану розвитку закладу. Відбувається координація роботи навчального закладу з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями щодо:
– забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та соціальних вимог;
– підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу, зміцнення й розвиток виховних функцій закладу;
– забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до виховання дітей та учнівської молоді, розширення складу суб’єктів виховання, посилення координації їхніх зусиль;
– посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з закладом;
– попередження та локалізація негативних впливів факторів соціального середовища на особистість;
– педагогічна культура вчителів і вихователів, невід’ємними особливостями якої є людяність, інтелігентність, толерантність, розуміння, здатність до взаємодії;
– педагогічний захист й підтримка дітей у розв’язанні їхніх життєвих проблем та в індивідуальному саморозвитку, забезпечення їхньої особистісної недоторканності та безпеки;
– самореалізація людини в особистісній, професійній та соціальній сферах її життєдіяльності.
Адміністрацією Ужгородської гімназії № 14 вчасно було проведено велику роз’яснювальну роботу щодо необхідності проведення вакцинації дітей, згідно Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»-ст.15 «Запобігання інфекційним захворюванням у дитячих закладах» та листа МОЗ України №111-01/89 від 29.03.2018 р., про необхідність подачі довідок форми № 086-1/о і № 063/о. Було інформовано батьків та громадськість, що дітям, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, відвідування дитячих закладів не дозволяється та повідомлено про Правила прийому учнів до 1 класу. Інформація виставлена на вебсайт закладу.
Завдяки спільним зусиллям управління освіти Ужгородської міської ради, педагогічному колективу, учням, батьківській громадськості, приватним підприємцям, спонсорам забезпечено сталий розвиток школи.
Дякую всім, хто допомагав вирішувати усі питання навчально – виховного процесу.
Директор Ужгородської гімназії № 14 Оксана ЛЕГЕЗА
Протозасідання
оічної ри